Viime viikkoon lähdin tarmolla ja intoa puhkuen, mutta olisihan sen tietenkin voinut arvata ettei kaikki mene ihan niin kuin Strömsössä. Sairastelut meidän huushollissa jatkuivat vatsataudin muodossa ja se vaikutti omiin treenausmahdollisuuksiini. Nyt vatsatauti on kiertänyt perheemme jäsenistöstä puolet, mutta itse olen kunniakkaasti vielä välttynyt taudilta. Pikadieetin tuomat tulokset olisivat tietysti plussaa, tosin pönttöä halaamalla tuskin saa mitään pysyvää.

Kuluneen viikon aikana skippasin yhdet treenit ja jätin uimiset uimatta. Positiivista kuitenkin on, että vanha uimapukuni mahtuu päälle, joten uimisen voi ottaa osaksi projektia vaikka heti. Uiminen onkin aina ollut yksi lempi liikuntamuodoistani. Se on aika kokonaisvaltaista ja kuluttaa kivasti kaloreita, mutta tuntuu kevyeltä moneen hikitreeniin verrattuna. Toivoisin, että saisin ujutettua yhden uintihetken viikkoon, vaikka johonkin aamuun ennen kouluun lähtöä. Olen hyvin aamu-uninen ja viiden aikaan soiva herätyskello saattaa tuottaa hieman motivaatio-ongelmia, mutta olkoon se nyt seuraava panostukseni tähän projektiin.

Edellisessä postauksessa vinkkaamani pepputreeni on kyllä tuntunut kinkussa ja se on osoittautunut hyväksi. Kotona treenaamisessa arvostan sitä, että treenit on helppo ja nopea tehdä, sillä tekeminen helposti jää keskeytyessään. Ja lasten kanssa pitkään huhkiminen väistämättä keskeytyy. En myöskään halua käyttää lyhyitä yhteisiä iltoja salilla ravaamiseen tai muutenkaan omien juttujen touhuamiseen, vaan olla aidosti läsnä arjessa. Koulu- ja hoitorumba lohkaisee ison osan meidän päivästä ja minulla on jo kodin ulkopuoliset harrastukseni. Tasapainon löytäminen tuntuu muutenkin rankalta, ja se on varmaan syy miksi monilta äiti-ihmisiltä omasta hyvinvoinnista huolehtiminen unohtuu. Olen itsekin aika vasta valittanut niiden kuuluisien ruuhkavuosien mukana tuomasta stressistä ja elämän eri osa-alueiden välillä tasapainottelusta. Elämäntaparemonttini on yksi haastavuutta tuova, mutta ah niin tarpeellinen muuttuja lisää.



Mutta niihin viime viikon tuloksiin...

Paino tällä viikolla: 67,5 kg
Paino viime viikolla 68,2 kg
Lähtöpaino: 69,1 kg

Tulokset eivät tosiaan päätä huimaa, mutta lähden asiaan positiivisen kautta ja totean, että pienikin muutos on hyvä. Aiemmin painoa pudottaessa kiloja on lähtenyt aluksi aivan todella hurjaa tahtia (nesteet) ja vasta sitten vaakalukemat ovat alkaneet tasaantua. Toisaalta haluaisin uskotella itselleni että ne pysyvät kilot ovat tiukassa, mutta kyllä se syyllinen oikeasti löytyy täältä näppäimistön toisesta päästä. Polar 360:n kanssa toimiva Flow sovellus kertoo aika karua faktaa siitä että istun liikaa. Saan päivittäin muikkareita passiivisuudestani. Toki opiskelu tarkoittaa myös penkin kuluttamista, mutta välillä mietin voisinko ainakin silloin tällöin istumisen sijaan seisoa tai vaikka nousta säännöllisin väliajoin jalottelemaan. Päätin myös, että kiireettöminä päivinä kävelen noin 2,5 kilometrin matkan juna-asemalta koululle. Se ei ole paljoa, mutta on sekin jotain. Sitä paitsi kevät tulee ja kelit paranevat, joten pieni kävely aurinkoisessa ulkoilmassa piristää kehon lisäksi myös mieltä.

Viime viikolla blogissa pyöri arvonta tuleville morsiammille, ja onnetar sekä avopuolisoni käsi suosisvat tällä kertaa Nina R:ää. Kiitos osallistujille ja onnea Ninalle! Olen sinuun yhteydessä sähköpostitse.